مدیریت شبکه های اجتماعی یا به اختصار SMM، به فرآیند مدیریت، برنامهریزی و اجرای استراتژیهای بازاریابی و ارتباطات از طریق پلتفرمهای رسانههای اجتماعی اشاره دارد. در این فرایند، مدیران SMM سعی میکنند با بهرهگیری از ابزارهای مختلف، محتوای مناسبی را تولید و در شبکههای اجتماعی منتشر کنند تا بتوانند با مخاطبان خود در ارتباط باشند، نظرات و بازخوردهای مختلف را دریافت کنند و نهایتا به فروش و رشد کسب و کار خود کمک کنند. به طور کلی، مدیریت رسانههای اجتماعی یکی از روشهای موثر تبلیغات و بازاریابی در دنیای دیجیتال است که به صورت مداوم در حال توسعه و پیشرفت میباشد.