برندینگ به فرایند ساخت و ایجاد برند یا شناسه تجاری برای یک محصول، شرکت یا سازمان گفته میشود. این فرایند شامل طراحی لوگو، شناخت خصوصیات، مزیتها و ارزشهای برند، و ایجاد شناخت در ذهن مشتریان درباره برند میباشد. هدف اصلی برندینگ و هویت بصری، ایجاد تفاوت و تمایز محصول یا خدمت در نگاه مشتریان با سایر محصولات و خدمات مشابه است. به عبارتی دیگر، برندینگ به معنی ساخت و سازماندهی اجزای یک برند و ایجاد تصویری خاص و متفاوت از آن برای مخاطبان است. در نتیجه، برندینگ به دلیل اهمیتی که در بازاریابی و فروش دارد، به عنوان یکی از موضوعات مهم در حوزه بازاریابی و تجارت مطرح میباشد